1874-1928-1988-1998

Zvuk i glazba,
tehnički opis

Elementi
anticipacije

1874.
1928.
1988.
1998.

Katedrala stoji tu među nama. Stare katedrale se nalaze u svijetu koji je još bio okrugao. Ali potom je svijet reduciran kroz materijalizam. Bila je to unutarnja potreba tako ga smanjiti, jer se kroz to izoštrila ljudska svijest, napose u svojoj analitičkoj djelatnosti. Sada moramo iz toga izvuči sintezu, a to je katedrala.

Aussere Gesetze existieren nicht. Vanjski zakoni ne postoje.

Istina je da sve socijalne i religiozne ideje nastoje prodrijeti u umjetnost, jer osjećaju da tu nalaze svoja najljepša ostvarenja, ali naivno je vjerovati da bilo koja ideja može stvoriti vrijednost umjetnosti, pa bila ona ideja carstva božijeg na zamlji ili na nebu.

Čovjek se odriče dokaza, hoće da vjeruje, a ne da rasčlanjuje ili ispituje kritikom.

Svako rođenje, svaka konstrukcija, svaka kreacija duhovne kategorije ima uvijek isti egzemplarni model: kozmogoniju. Konstrukcija katedrale konstrukcija je vidljivog razgovora. In the dark, without knowing them, we give them our hand.

Moramo sagraditi katedralu.

Unutarnja nužnost postaje jedini izvor.

1874.-1928.-1988.

Publika katedrale stvara zvučenje prostora. Ona je neka vrst generalbassa tj. one šifrirane dionice (samo s upisanim akordima) na koju se improvizira. Za razliku od one šifrirane dionice na notnom papiru, naša je upisana u prostor i kompjuterske programe.

Postojanje Forme u vremenu i prostoru može se objasniti unutrašnjom potrebom vremena i prostora.

Forma: Vrijeme trajanja.

Prednost teorijskog: smisao u ravnodušnosti.

...